[Wywiad] B.A.P w Riveriver vol.2

cr: bapyessir.com

cr: bapyessir.com

Więcej zdjęć [TUTAJ]

B.A.P: Niebezpieczna strefa dla niedoświadczonych.

Q: Gratulujemy wygranej #1 miejsca [z “1004”]! Do tej pory pokazywaliście przepełniony charyzmą wizerunek wojownika, ale w „1004” przeistoczyliście się w dandy, seksownych mężczyzn, wyrażających smutek po zakończeniu związku z ukochaną. Przemiana waszej szóstki jest gorącym tematem.
HC
: Jeżeli do tej pory byliśmy “chłopcami”, to tym razem jesteśmy mężczyznami. Ciężko pracowaliśmy, żeby pokazać bardziej dojrzały wizerunek.
YJ: Do tej pory świadomie nadawaliśmy naszym występom silny wygląd, ale tym razem zmiękczyliśmy go skupiając się na świecie tekstu.
DH: Pracowaliśmy nad tym, by wyrazić smutek zdesperowanego mężczyzny, jak wyszło? Ciekawi mnie, jak inni to przyjęli.

Q: Tym razem występ jest jednocześnie delikatny i pełen siły, takie mam wrażenie.
YG: Nasz wizerunek i ruchy staną się nawet jeszcze bardziej dopracowane i szybkie od tej pory.
HC: Teledysk [“1004”] zawiera trochę choreografii w stylu “Matrixa”, dzień przed nagraniami Zelo i Jongup pomyśleli o tym z naszym choreografem.
JU: Rozmyślaliśmy nad tym dniami, ale nagle przyszedł nam do głowy pomysł.
DH: W środku piosenki jest fragment choreografii zaczerpnięty z obrazka potwora.
Z: Ciężko wytłumaczyć ten taniec słowami.
HC: Jeżeli poprzednie piosenki były “eksplozją” naszego wizerunku ulicznych wojowników, tym razem ta piosenka jest jak wypolerowany nóż „tnący na kawałki” jako przeciwieństwo.
Z: Chcieliśmy stworzyć choreografię, która zapadnie ludziom w pamięć.

Q: Teledysk “1004” robi mocne wrażenie. Proszę, powiedzcie o swoich ulubionych scenach.
HC: Moją ulubioną sceną jest ta, w której siedzę na sofie gładząc mój podbródek i płacząc. Ta scena stałą się bardzo wzruszająca podczas nagrywania. Łzy zgromadziły się naturalnie, kiedy pomyślałem o tekście.
YJ: Dla mnie jest to ta, w której roztrzaskuję lustro i płaczę w samotności. Myślę, że byłem w stanie dobrze się wczuć.
Z: Lubię scenę, w której Himchan trzyma broń patrząc na lustro, a scena płaczu Youngjae też jest fajna! Z moich scen… nie mam ulubionych. (śmiech)

Q: Gdybyście mieli wybrać nagrodę za “Najlepszy Występ” w tym teledysku, kogo byście wybrali?
HC:Zdecydowanie wybrałbym aktorkę. Była najlepsza. (śmiech)
YJ: To prawda!
JU: Osobiście sądzę, że to Himchan-hyung był najlepszym aktorem.
HC: Wszyscy~ Brawa, brawa! (śmiech)
DH: Himchan był w stanie bardziej, niż ktokolwiek inny wkroczyć w świat tekstu.
HC: Nagrywanie trwało długo i było bardzo męczące, ale wszyscy to mówią, żeby było mi miło. Dziękuję!
JU: Fajnie by było, gdyby podczas następnego nagrywania teledysku wszyscy członkowie grali naturalnych. Nad oceanem albo w hotelu, tańcząc choreografię tylko dla zabawnego wizerunku.
YJ: Byłoby przyjemnie nagrywać teledysk z wszystkimi podczas podróży dookoła świata!

Q: Yongguk? Twoje przemyślenia? 
YG: Nawet jeśli podrzucę jakieś pomysły, to one będą tymi, które nie zostaną nakręcone. (śmiech) Ale chciałbym kiedyś spróbować samodzielnego tworzenia konceptu teledysku.

Q: Czytając tekst mam wrażenie, że jest coś, co drażni każdego członka? Jakie są wasze osobowości?
HC: Wcale się nie irytujemy. Również się z tym nie rozdrabniamy. Jeśli pomyślimy “Huh?”, od razu przestaniemy się zgadzać. Więc nie jesteśmy tymi typami, którzy złoszczą się o nic. (śmiech)
YJ: Tymi, którzy od razu się nie zgadzają są Himchan i Daehyun. Yongguk jest tym typem, który nie powie nic, jeśli się nie zgadza, spokojnie to przemyśla raz i dopiero wtedy się odzywa! Jestem tym typem, przez którego przechodzi fala różnych emocji, a potem się męczę. (śmiech)
DH: Myślę, że jestem tym niewinnym typem, prawda?
YG: Jestem asocjalnym typem (śmiech)
YJ: Najmłodsi członkowie, Zelo i Jongup, nie będą forsować swojej własnej opinii, ale raczej pójdą za tym, co my, starsi członkowie, mówimy.

Q: Najmłodsi dobrze sobie radzą!
HC: Są zbyt uroczy (śmiech)
YG: Są naprawdę miłymi dzieciakami, duma naszego zespołu.
HC: Zwłaszcza Zelo martwi się wieloma rzeczami. Jest tym typem, który rozmyśla w samotności i wyobraża sobie wiele spraw.

Q: Czy to prawda, że czasami, gdy Zelo i Jongup razem rozmawiają, ekscytują się dziwnymi rzeczami, których starsi członkowie nie mogą pojąć?
DH: Cały czas są młodzi, więc interesują się różnymi rzeczami. (śmiech) Ostatnio podekscytowali się na myśl o kosmosie, prawda?
Z: Tak, naprawdę interesujemy się kosmosem.
YJ: Nawet jeśli zadają nam pytania, żadne z nas nie jest w stanie odpowiedzieć.
HC: Tak jak ostatnio, gdy zapytali “A co jeśli meteor wpadłby w kolizję z satelitą?” …prawda?
DH: Nie mamy pojęcia~
HC: Jeżeli wpadłby w kolizję, to musiałby być dokładny czas tej kolizji. (śmiech)
YJ: Starsi członkowie się z tego śmieją, ale kiedy ta dwójka rozmawia, zawsze rozmawiają poważnie.

Q: Czy Jongup znalazł odpowiedź?
JU: Jestem pewien, że tak… Ale jej nie pamiętam (śmiech)
DH: Zawsze tak jest (śmiech)

Q: Yongguk i Hicmhan znają się już długo, prawda? Wydaje się, że przez sposób, w jaki wchodzicie ze sobą i z młodszymi członkami w interakcje, fani zaczęli nazywać was mężem i żoną.
HC
: Kiedy podróżujemy za granicę, Yongguk i ja zawsze dzielimy ze sobą pokój. Yongguk naprawdę nie mówi dużo, więc mówię sam do siebie przez CAŁY CZAS (śmiech). Nie wiem, czy mnie słucha, czy nie, ale będę żarliwie mówił, jeśli znajdzie się coś, co mnie martwi i będę to z siebie wyrzucał, a Yongguk czasem odpowie z niesamowicie małą ilością słów. Taki rodzaj relacji mamy.

Q: Jak dzielicie się w pokojach?
HC: Wiekiem. Daehyun & Youngjae, Zelo & Jongup.
YJ: Daehyun i ja nie jesteśmy tak sztywni jak mąż i żona, ale jesteśmy „tylko przyjaciółmi” [powiedział po angielsku: „just friend!”]. Razem dobrze się bawimy albo mówimy o naszych zmartwieniach, jeśli je mamy…
D: Jesteśmy dobrymi przyjaciółmi!

Q: Interesuje mnie jak spędzacie swój czas wolny w dormie, macie tam jakieś dokładne zasady?
JU: Ostatnio byliśmy zajęci, więc rozdzieliliśmy między siebie sprzątanie i robienie prania… Dorm jest naprawdę czysty!
HC: Mówiąc o tym, kto za co odpowiada, ostatnio Jongup odpowiada za chodzenie do spożywczego (śmiech)
YJ:W naszym dormie spędzamy i chcemy spędzać czas na różne sposoby, więc nie ma jakiś specyficznych zasad ani niczego takiego.
HC:Również nigdy nie robimy sesji omawiania naszych występów w naszym dormie tego samego dnia. Podczas każdego występu, robimy sesje omawiania na miejscu. Sprawdzamy się na nagraniu po opuszczeniu sceny i staramy się zmienić to, co nie jest wystarczające przed opuszczeniem placówki.

Q: Słyszałem, że Zelo mówi przez sen.
Z: Nigdy wcześniej nie wiedziałem, że mówię, ale odkryłem to, kiedy powiedzieli mi o tym członkowie. Tak właściwie, to ostatnio robiłem to celowo. (śmiech)
YG: EH? Naprawdę?
Z: Hyungowie powiedzieli, że moje mówienie przez sen jest urocze, więc pomyślałem, że to sprawi, że będziecie szczęśliwi… (śmiech)
JU: Na początku to było dziwne i urocze, ale teraz się do tego przyzwyczaiłem. Zelo jest ostatni w kolejce do prysznica, więc często zasypia czekając, ponieważ jest zmęczony. Kiedy wychodzę spod prysznica, zazwyczaj śpi. Ponieważ jest mi go żal, chcę mu pozwolić spać, ale nawet myśląc o tym, staram się ze wszystkich sił go obudzić. Wtedy gadanie przez sen Zelo jest naprawdę straszne! Mimo to znoszę to w ciszy! A wygląda na to, że te momenty to było udawane mówienie przez sen… (śmiech)
Z: Robię to celowo tylko CZASAMI! Proszę, uwierzcie mi~ Sądziłem, że to sprawi, że będziecie szczęśliwi…
YG: Jestem w szoku (śmiech)
Z: Ah! Ale tamten moment mógł być celowy, ale teraz, kiedy o tym myślę, myślę, że spałem naprawdę… (wymuszony śmiech) Ponieważ nie za bardzo to pamiętam. Byłem trochę świadomy, na początku, ale myślę, że tak naprawdę spałem.
JU: W takich momentach jesteśmy w stanie przypomnieć sobie cudowne wspomnienia jako grupa. (śmiech)

Q: Yongguk, dzielisz się swoimi ulubionymi filmami i książkami oraz innymi rzeczami na portalach społecznościach. Kim są pisarze, których lubisz lub dzieła, które zrobiły na tobie silne wrażenie?
YG
: Lubię sposób patrzenia surrealistycznego malarza René Magritte. Również filmem, który ostatnio oglądałem i który wywarł na mnie silne wrażenie był “Cinema Paradiso”. To znany film, ale do tej pory go nie widziałem, znajomy mi go polecił i obejrzałem go po raz pierwszy, Był niesamowicie dobry, więc poleciłem go też Zelo i Jongupowi. Powiedzieli „Obejrzymy go za 5 lat od tej pory”.
JU: Yongguk wie wszystko na temat wszystiego, dużo się od niego nauczyłem.
YG: Ale bardziej, niż ja, fani wiedzą wiele o tych rzeczach. Kiedy coś wstawię, fani wiedzą o tym więcej, niż ja. Zdaje się, że jest wielu studentów sztuki pośród naszych fanów. Jest wielu ludzi, którzy wysyłają piękne rekomendacje sztuki i jest wiele rzeczy, których nauczyłem się od fanów. Serca fanów, którzy kochają sztukę są jednością z naszymi sercami, sądzę, że to bardzo korzystne.

Q: Mówiąc o sztuce, Himchan robi również wiele zdjęć, prawda?
HC: Odkąd byłem w liceum, interesowałem się fotografią i robiłem zdjęcia używając kliszy, ale ostatnio zostało to scyfryzowane. Robiłem tylko zdjęcia krajobrazów, ale wtedy fani poprosili mnie o selcę. (smiech)

Q: Mówiąc o tym, porównując do innych zespołów ilość selec, które publikujecie jest bardzo mała, prawda?
HC: Huh? Nie publikujemy ich dużo? Pierwszy raz to słyszę!
YJ: To nie jest dużo~ Inne zespoły publikują je regularnie.
JU: Musimy spróbować wkładać więcej energii w robienie selec od tej pory!
Z: Zrobienie dobrej selki wiąże się z odpowiednim kątem i oświetleniem. Jeżeli weźmiesz je w odpowiednim miejscu, najczęściej wychodzą dobrze.

Q: Niedługo japońska wersja “No Mercy” zostanie wydana.
HC: Japoński tekst jest trudny, to było bardzo trudne dopasować tekst i muzykę.
YG: Minął około rok odkąd wydaliśmy koreańską wersję. Wcześniej mieliśmy twardy wizerunek, ale w tej wersji czuję, że jesteśmy trochę bardziej dojrzali.
YJ: Mamy teraz dużo więcej doświadczenia na scenie, niż w tamtym czasie i każdy członek jest w stanie pokazać więcej uroku. To oczywiście trochę za wcześnie, żeby to powiedzieć, ale porównując do pierwszej wersji, ta pokazuje większy rozwój.
JU: W japońskim tekście jest partia “Na wyższy poziom wraz z tobą”, ale kiedy po raz pierwszy ją usłyszałem, zastanawiałem się, czemu jest coś o zabieraniu kogoś na Mount Everest w naszej piosence (śmiech) [T/N:  ta partia poniekąd brzmi jak “wyższy poziom Everestu” po japońsku… albo to po prostu Jongup jest Jongupem ^^;;]
HC: Zanim wytłumaczono nam znaczenie, było wiele takich momentów (śmiech)
DH: Również każde jedzenie w Japonii jest pyszne, kocham je.
HC: Wysoka jakość kanapek i lunch boxów pozostawionych w naszych garderobach w Japonii zaskoczyły nas (śmiech)
JU: Cały czas nie mogę zapomnieć udonu curry, który wcześniej jedliśmy. To było wielkie danie w tamtym sklepie!
YJ: Dania w tamtym sklepie były tak wielkie, były takich rozmiarów, że można było je z kimś dzielić.
Z: Zawartość japońskich lunch boxów jest pyszna i jest w nich wiele różnych rzeczy. Ceny są trochę wyższe, ale są pyszne i pozostają w pamięci.

Q: Wracając do komentarza Jongupa na temat “wyższego poziomu”. Jaki rodzaj wizerunku jako grupa chcecie przedstawiać zmierzając się z nowym światem?
HC: Razem rozmawialiśmy o tym, jak ten rok jest dla nas ważny. Rozmawialiśmy o tym, jak go spędzimy i jak chętnie go wypełnimy. Mamy nadzieję, że wejdziemy w pierwszego stycznia przyszłego roku z satysfakcją z tego, co dokonaliśmy. To jest to, co robimy w tym roku! Nie chcemy niczego żałować w życiu!
YG: Będziemy szczęśliwi, jeśli po ciężkiej pracy w tym roku będziemy mogli otworzyć nowy świat. Czy to w w Korei, czy w Japonii, zawsze używamy pełnej mocy wszystkich naszych członków. Proszę, dalej nas wspierajcie, również od tej pory!

Tłumaczenie © Nicole @ bapyessir.com | Chii bappoland.wordpress.com & bapyessir.com

 

 

Skomentuj

