[Interview] B.A.P dla Ten Asia, wywiad z członkami: Himchan & Zelo

HIMCHAN:

himvh10a

Q. Co myślą o tobie inni, a co ty sam?

Himchan: Ludzie, którzy mnie nie znają mogą o mnie myśle,ć jako o oziębłym i sarkastycznym. Ale tak naprawdę taki nie jestem! (śmiech) Wśród członków zespołu nie jestem nieśmiały i nie mam problemów z kontaktem z ludźmi. Lubię żartować i rozmawiać z ludźmi. Jest też część mnie, która jest bardzo uczuciowa.

Q. Wygląda na to, że o tym wiesz – jesteś znany jako twarz zespołu. Co w tobie daje ci najwięcej pewności siebie?

Himchan: Oczy. Dobrze się czuję, kiedy ludzie zwracają na nie uwagę lub mówią: „Masz niesamowite spojrzenie”. Przynajmniej takie jest moje zdanie, ale jestem ciekaw co mają na ten temat do powiedzenia BABY. (śmiech)

Q. „Nie tylko jestem przystojny, ale też mam swój urok”, wypromowałeś się.

Himchan: Tutaj macie przykład! Haha. Od zawsze interesuję się modą i wydaje mi się, że całkiem nieźle się na tym znam. Ponieważ dobrze się znam, wiem co będzie mi pasowało. Nie podążam ślepo za modą – jeśli coś jest modne szukam tego, co pasuje mi najbardziej. Ponieważ znam siebie i znam się na modzie, myślę, że jestem chodzącym magazynem modowym. (śmiech) Czy to jest uważane za promowanie siebie?

Q. Haha, a więc nie licząc ciebie, kto jeszcze w zespole dobrze się ubiera?

Himchan: Uważam, ze styl Yongguka jest dobry. Nie ubierałbym się tak jak on, wybrałbym raczej coś prostego. Jego styl jest bardzo hiphopowy, a także często elegancki i dobrze łączy oba te style. Ponieważ ubrania są duże to ma dużo miejsca żeby trawić.

Q. Wygląda na to, że podczas trasy zrobiłeś duże zakupy. Co wśród tych rzeczy podoba ci się najbardziej i jesteś szczęśliwy ze to kupiłeś, a co się nie podoba, i uważasz, że kupiłeś to niepotrzebnie?

Himchan: Bardzo się cieszę z butów! Rzecz której nie powinienem kupować to również buty… Podobał mi się design więc szybko je kupiłem, a potem odkryłem, że można je tanio kupić w Korei. Ale ta radość kiedy je kupowałem pozostanie w mojej pamięci, więc jest ok. Tak, jest ok…

Q. Haha, po każdej rozmowie coraz bardziej promieniejesz energią. Kiedy ostatnio byłeś tak szczęśliwy?

Himchan: Kiedy wszyscy [całe B.A.P] jemy razem posiłek. Kiedy jemy w swoim towarzystwie możemy porozmawiać o swoich problemach i nasza więź się zacieśnia.

sik

Q. A kiedy byłeś na szczycie [„up”] swojego dobrego nastroju nieźle się uśmiałeś?

Himchan:Moon Jong „Up”♡. (śmiech). Z jednej strony żartuję, a z drugiej mówię na poważnie. Kiedy jestem z Jongupem dobrze się bawię. Myślę, że reszta też tak ma. To dlatego, że Jongup jest osobą, która potrafi słuchać. Śmiałem się tżz z Jongupem? Haha. Jest w nim coś takiego, co sprawia, że ludzie dobrze się czują. Zawsze kiedy z nim rozmawiam wybucham śmiechem i nie tylko mi się to przytrafia. Ale reszcie zespołu oraz pracownikom również. On nie próbuje rozśmieszyć nas na siłę i to sprawia, że jest jeszcze zabawniejszy.

Q. Haha, Jongup wydaje się naprawdę czarujący. W waszym mieszkaniu śpisz w tym samym pokoju co Jongup, prawda?

Himchan: Śpię w jednym pokoju z Jongupem a Zelo z Daehyunem; Yongguk i Yongjae maja osobne pokoje. W dniu kiedy sypialnie były rozdzielane przez przypadek wyszliśmy razem z Jongupem coś zjeść i wróciliśmy późno, kiedy reszta już się podzieliła i wszyscy spali. Tak więc mamy ten sam pokój. Dobrze się dogadujemy, więc ciesze się z takiego obrotu spraw. Poza tym mamy taki sam tryb spania. (śmiech) Budzimy się o innej porze niż reszta. Mniej więcej wtedy, kiedy zachodzi? Jongup, powinniśmy wstawać wcześniej! Haha.

Q. O czym rozmawiacie, kiedy jesteś z Yonggukiem, który jest w twoim wieku? Czy ostatnio radziliście się siebie nawzajem kiedy mieliście jakiś problem?

Himchan: Wczoraj. To nie było nic wielkiego, rozmawialiśmy o członkach B.A.P. Chcemy być drużyna i robić lepszą muzykę. Zelo dorasta i my też jesteśmy coraz starsi, więc myślę, że w naszej muzyce nastąpią zmiany.

Q. Trasa „B.A.P LIVE ON EARTH 2014 CONTINENT TOUR” zakończyła się nie tak dawno temu. Czy wydarzyło się coś, co pozostawiło po sobie wyraźny ślad?

Himchan: Miałem urodziny 19.04. Akurat byliśmy wtedy w Ameryce i fani przygotowali dla mnie niespodziankę. Publiczność trzymała slogany, na których były napisane życzenia dla mnie. Bardzo mnie to wzruszyło. To były naprawdę cudowne urodziny.

Q. Pytam teraz w imieniu fanów: czy czytasz wiadomości, które fani wysyłają ci na SNS? 


Himchan: Nie jestem w stanie przeczytać ich wszystkich, ale staram się zawsze znaleźć na to czas. Kiedy coś tweetuję staram się przeczytać odpowiedzi, które otrzymuję. Te wiadomości są dla mnie ważne. Gdzie dzisiaj idziesz, co jesz i czy jest dobre, czy wszystko u ciebie ok, chcę spytać, czy miło upływa ci dzień – po tego typu wiadomościach dobrze się czuję.

Q.Jak za 10 lat będzie wyglądał 35-letni Himchan?


Himchan: Mam nadzieję, że będę trochę poważniejszy. Będę osoba, która waży słowa i niczego nie udaje. Mam nadzieję, że to przyjdzie szybko. Ludzie będą w stanie mnie zrozumieć i zaufać mi, a ja będę osobą inteligentną i wrażliwą – dojrzałą.

Q. Jakie jest twoje marzenie?

Himchan: Patrząc w przyszłość „marzenie, które mnie uszczęśliwi” się spełnia. W przyszłości niczego nie chce żałować, dlatego teraz robię co chcę i jestem szczęśliwy.

Q. Na końcu wiadomość dla fanów, którzy tęsknią za B.A.P.

Himchan: Jesteśmy tutaj, ponieważ jesteście przy nas i chronicie nas. B.A.P istnieje z powodu muzyki, ale to Wy jesteście dla nas motywacja, aby ciągle ją ulepszać. Nie zapomnijcie o tym, i trwajcie przy nas.

cr: tenasia | Tłumaczenie: Alex @ bappoland.wordpress.com & bapyessir.com |  Jiwon @ bapyessir.com

ZELO:

2014090111400615771

Q. W tym roku kończysz 19 lat i będzie to dla ciebie ostatni rok który spędzisz jako nastolatek. [T/N: wg. koreańskiego systemu]
Zelo: Doświadczam wielu rzeczy i spełniam moje marzenia. Jestem szczęśliwy, że ludzie z drugiej półkuli słuchają naszej muzyki kochają ją. Mogłem tylko o tym marzyć. Dzięki temu, że otrzymuję takie wsparcie, mogę spełniać swoje marzenie o śpiewaniu. Kiedy ukończę 20 lat chcę odwzajemniać całą ta miłość, która otrzymuję.

Q. Czy masz jakieś wyobrażenia o tym, jak to jest, mieć 20 lat?
Zelo: Myślę, że to będzie bardzo ekscytujące i wyjątkowe, ale na razie jeszcze tak nie jest. W osiąganiu celu chodzi o to, żeby być coraz lepszym , a nie o wiek. Dla mnie każdy dzień jest nowym początkiem. Będę mógł swobodnie podejmować nowe wyzwania, ale będę miał tez więcej obowiązków.

Q. Słuchając tego co powiedziałeś do tej pory odniosłem wrażenie, że już jesteś dorosły.
Zelo: Miałem okazję doświadczyć już wielu rzeczy, ponieważ wcześniej niż moi rówieśnicy zacząłem poruszać się w społeczeństwie, a więc nauczyłem się cierpliwości i tolerancji. Mogę wyglądać na bardzo młodego i niedoświadczonego, ale nigdy nie myślałem o sobie jako o młodym. Obracam się wokół profesjonalistów , a tutaj wiek nie ma znaczenia, ponieważ jesteś oceniany na podstawie twoich umiejętności. Tak więc nie chcę usprawiedliwiać swoich niedoskonałości młodym wiekiem. Jako członek B.A.P chce dać z siebie wszystko a jako artysta być właściwie ocenianym.

Q. Reszta ciągle myśli o tobie jako o najmłodszym. Czy odniosłeś kiedyś wrażenie, że są nadopiekuńczy?
Zelo: ponieważ widzieli jak dorastam, czasami mnie bronią. Czasem ich wskazówki i miłość sprawiają wrażenie nadopiekuńczości, ale wiem, że robią to z dobroci serca, i nie przeszkadza mi to. Zdecydowałem, ze będę czerpał z tego przyjemność. Doświadczyłem więcej niż moi znajomi, ale wiem, że ciągle mi czegoś brakuje, więc pytam o wskazówki i proszę o pomoc.

Q. Czy zdarza się, że pomyślałeś, że któryś z członków mentalnie jest młodszy od ciebie?
Zelo: Ah! Co za pytanie… (śmiech) Tak, to się zdarza, ale ponieważ ich kocham, nie zdradzę kto to.

Q. Haha… Więcej nie zadam takiego trudnego pytania. Kto najbardziej o ciebie dba?
Zelo: Wszyscy. Ponieważ mają rożne osobowości również sposób w jaki się mną opiekują się różni. Część kieruje mnie w dobrą stronę mówiąc niewiele, a część zalewa mnie miłością i komplementami. Ale jeśli mam wybrać jednego, to będzie to Jongup, ponieważ jest między nami mała różnica wieku i mamy podobne hobby. Haha.

2014090111451622226

Q. Wygląda na to, że się przyjaźnicie.
Zelo: Jest bardzo pozytywny i dużo się uśmiecha, więc odnosi się takie wrażenie. Jongup myśli inaczej niż reszta i nawet w tej samej sytuacji zawsze znajdzie pozytywy w czymś innym, niż reszta. Jeśli coś mnie martwi, Jongup powie: „Wszystko będzie dobrze”. W takich sytuacjach mam wrażenie, że jest moim przyjacielem.

Q. Dzielisz pokój z Daehyunem.
Zelo: Daehyun i ja mamy podobne osobowości, więc się dobrze dogadujemy. Pomyślałem, ze dobrze byłoby mieć pokój z nim, ponieważ lubimy szybko załatwiać sprawy i lubimy czystość. Reszta tez ma dobrze dopasowanych współlokatorów. Maja podobny tryb dnia i osobowości. A! Chciałbym coś powiedzieć. Daehyun przezywa seriale na głos, i ponieważ jego głos jest mocny, czasem zdarza mi się przestraszyć. Daehyun, proszę, trochę ciszej. (śmiech)

Q. Jesteś bardzo spokojny i cichy. Ale masz tez dużo energii.
Zelo: Zwykle jestem taki [energiczny] jeśli chodzi o muzykę. Podczas nagrywania czy ćwiczeń, kręcenia teledysku czy występowania na scenie. Kiedy skupiam się na muzyce, nakręcam się. Czasem nie kontroluję tego. Myślę, że samokontrola to jest coś, czego ciągle się uczę. Cieszę się, że muzyka istnieje, a praca w tym biznesie to już zupełnie spełnienie marzeń.

Q. Jak ci idzie pisanie piosenek?
Zelo: Sekret. (śmiech) Staram się, żeby komponowanie nie było zadaniem. Wierzę, że pisanie piosenek wtedy, kiedy mam na to ochotę, przynosi dobre rezultaty, więc staram się czerpać z tego przyjemność. Zacząłem czytać bardziej zróżnicowane teksty. Spisywanie moich myśli sprawia mi więcej przyjemności niż mówienie ich.

Q. Co czytasz obecnie?
Zelo: Zakochałem się w książkach poety Hoseung Junga. Pomyślałam, że przedstawienie innego pomysłu za pomocą takich prostych słów to coś niesamowitego. Przeczytałem „Słowo, które dało mi odwagę w życiu” i „Cierpliwość określa do czego jest potrzebna” i bardzo do mnie trafiły. Myślę, że cierpliwość, której nauczyłem się w B.A.P dobrze pasuje do tego wyrażenia. Kiedy przychodzą trudne czasy ludzie, który potrafią je przetrwać, są w stanie coś z tego wynieść. Nauka jest trudna, ale kiedy już raz coś zrozumiesz, zapamiętasz to na zawsze – staram się o tym pamiętać.

Q. Ponieważ jesteś najmłodszy to zapytam, co sądzisz o starzeniu się?
Zelo: Nie chcę nadawać temu żadnego znaczenia, ponieważ wszyscy się starzejemy. Ale chcę stać się lepszym człowiekiem. Dobrze byłoby mieć swoją własną barwę jako producent i podejmować kolejne wyzwania.

Q. Na koniec kilka słów do BABYs, które tęsknią za B.A.P.
Zelo: BABYs są jak rodzina. Mam nadzieję, że długo będziemy razem. Dziękuję za to, że przy mnie jesteście i pocieszacie mnie, kiedy jestem zmęczony. Kocham Was!

Tłumaczenie: Jiwon @ bapyessir.com | Alex @ bappoland.wordpress.com

Skomentuj

