[Wywiad] B.A.P w Haru Hana 26 (październik/listopad)

©blog.naver.com/mevannim / B.A.P ALTA

 

O tytułowym utworze czwartego singla zdecydowała reakcja fanów!

B.A.P, którzy wciąż idą do przodu, wydali czwarty singiel z chwytliwym utworem „Excuse Me”.

― Rzadko zdarza się, żeby piosenka, która nie była utworem tytułowym w Korei, stała się nim w Japonii.

YG: Tak. Ale ponieważ zawsze, kiedy śpiewaliśmy ten utwór na koncertach, panowała dobra atmosfera, zdecydowaliśmy, że to dobry pomysł.
DH: „Let’s getting’ high~ ♪” Himchana to fragment, gdzie wszyscy dobrze się bawią – mam nadzieję, że spodoba się wam na koncertach!
HC: *Śpiewa „Let’s getting’ high~ ♪”*
JU: *Klaszcze w rytm* Yoohoo~!!
HC: We so fly to the sky high~♪
JU: Yoohoo~!!
HC: Nieźle (śmiech)
YG: Melodia jest dobra, i warto spojrzeć też na tekst.
YJ: Zarówno tytuł jak i tekst są pełne pewności siebie i sprawiają wrażenie wyzwania.
DH: Tak. Pomyśleliśmy sobie „pokażmy im w czym jesteśmy najlepsi!” dzięki naszej pewności siebie.
HC: Ponieważ, kiedy śpiewamy, robimy to fajnie!

― Nie mogę się doczekać żeby zobaczyć wasz występ.

DH: *nagle w trybie MC* Tym razem celem naszego tańca było… Jongup?
JU: Myślę, że możliwość komunikacji z fanami jest ważniejsza niż popisywanie się. Więc teledysk i występ na żywo trochę się różnią.
YJ: Mamy na myśli „byłoby miło, gdybyście czerpali przyjemność również z tych różnic”. (śmiech)
ZL: Właściwie to nie mieliśmy za dużo czasu aby nagrać teledysk, więc ciesze się, że wyszedł dobrze. Każdy ma swoją rolę, na przykład Daehyunn grafitti a Himchan rozrzucanie pieniędzy, więc zwróćcie na to uwagę.

― Wasz wybór innych utworów również zawsze jest interesujący. Która piosenka jest wasza ulubiona na tym singlu?

YG: Moją jest „Coffee Shop”. Po pierwsze, lubię akustyczne i jazzowe utwory, a to był pierwszy raz kiedy tego spróbowaliśmy, więc ciepło myślę o tej piosence. Jest w niej pewien urok, który sprawia, że nie nudzi ci się, nawet jeśli słuchasz jej w kółko.
YJ: Mi też podoba się jej relaksująca strona. Osobiście lubię tego typu utwory, więc cieszę się, że możemy nagrać taką piosenkę, kiedy reszta jest pełna energii.
JU: Ta piosenka pasuje do każdej sytuacji, i sprawia, ze czujesz się dobrze, więc tez ja lubię. Myślę, że sprawdza się jako muzyka w tle, kiedy coś robisz.
HC: Dokładnie. Nawet kiedy słuchasz wersji instrumentalnej – pianino jest bardzo przyjemne!
ZL: Jeśli chodzi o mnie, to mi najbardziej pasuje „Zero”!
YJ: Tylko tobie, Zelo. (śmiech) [T/N: Japończycy raczej nie rozróżniają „r” i „l” więc często nie będzie różnicy w wymowie „Zero” i „Zelo”]
ZL: Hahaha… *krepuje się, nawet jeśli sam to powiedział*

― Czy coś się zmieniło w okresie pomiędzy waszym wcześniejszym o obecnym promowaniem singla?

YG: Hm… Zmieniliśmy pokoje (śmiech). Do tej pory spaliśmy w szóstkę w jednym pokoju, więc nie mieliśmy „współlokatorów”.
ZL: Teraz Daehyun, ja, Yongguk, Youngjae, Himchan i Jongup dzielimy pokój [T/N: prawdopodobnie błąd w magazynie]
YJ: Po pierwsze, nie planowaliśmy takiego podziału pokojów. Po prostu tak wyszło, dobieraliśmy się biorąc pod uwagę to, czy drugi z nas ma takie same przyzwyczajenia.
HC: Na przykład ja i Jongup śpimy najdłużej, więc pasujemy do siebie i możemy razem cieszyć się wieloma rzeczami. Wrzuciłem to na instagram, ale wczoraj mieliśmy coś jak imprezę o północy… (śmiech) Właściwie to nasza dwójka zawsze śpi (śmiech), więc się nie kłócimy.
DH: Ostatnio mówmy na nich „koale”. Zwykle śpią ponad 15 godzin. (śmiech)
JU: Poza snem nie za wiele się dzieje. (śmiech) Chociaż dzięki temu wiele rozmawiamy i myślę, że dogadujemy się lepiej. Spędzanie razem czasu wolnego sprawia, że czuję się jak współlokator, i podoba mi się to!

 

Słowa-klucze

※ Koncert

W tym roku daliście koncerty w większej ilości krajów. Czy wydarzyło się coś, czym warto się podzielić?

YG: Naprawdę poruszyło mnie, że na całym świecie są ludzie, którzy słuchają naszych piosenek, lubią nas i ciepło nas witają.
YJ: Jeśli chodzi o rozmiar, to koncerty w Japonii były największe, prawda? Bardzo się ciesze, ze mogliśmy występować tam kilka razy.
HC: Tak, to miłe uczucie. Nawet jeśli byliśmy tam tam tak długo, nie mieliśmy żadnych kłopotów.
DH: Niestety nie mieliśmy czasu wolnego żeby pozwiedzać, więc jedyne co pamiętamy to miejsca, w których dawaliśmy koncerty (śmiech)
JU: Prawda… *patrzy na personel* proszę, powiedzcie nam gdzie można miło spędzić czas!
ALL: Hahahahaha! (śmiech)

B.A.P Attack ※

W odcinku „B.A.P Attack”, który miał miejsce w Fukuoce pokazaliście nam swoje pokoje. Czy wolicie mieszkać sami czy z kimś?

YG: ponieważ cały czas jesteśmy razem, przyjemnie jest mieć swój pokój przynajmniej wtedy, kiedy jesteśmy w trasie.
YJ: Nie trzeba czekać wtedy na łazienkę i toaletę.
DH: I to i to ma swoje zalety.
JU: Dla mnie jest to bez różnicy.
ZL: Ostatnio, kiedy śpię z resztą, mogę spać do późna, więc pokój z kimś jest… (śmiech)
HC: nawet jeśli mamy osobne pokoje zawsze przed snem zbieramy się u kogoś, więc nie za bardzo widzę różnicę… (smiech)

 

O członkach B.A.P

Q1: Co zwykle pijesz w kawiarni?
Q2: Gdybyś miał powiedzieć o reszcie jako o czymś, związanym z kawą, to co by to było?
Q3: Który z członków zespołu byłby dobry w układaniu menu i zarządzaniem kawiarnią?
Q4: Śpiewacie: „I’m from Zero, I’m hero”; kto w dzieciństwie był waszym bohaterem?
Q5: Hashtagi

Yongguk
A1. Americano. Lubię ten zapach.
A2. Hmm… Nic mi nie przychodzi do głowy. Słuchając odpowiedzi innych, mam wrażenie, że wszyscy mają rację (śmiech)
A3. Himchan. Po pierwsze, kocha kawę, i często ja pije a także chodzi do wielu kawiarni. Tak więc nie tylko dobrze by zarządzał kawiarnią, ale przygotowałby menu pasujące do kaw.
A4. Hepoi z anime „RPG Densetsu Hepoi”. To chłopiec, który tak naprawdę jest lalką, i walczy mieczem, mimo ze nie ma placów. Uważałem, że jest to cool i był moim bohaterem. Oczywiście byłem wtedy naprawdę młody (śmiech)
A5. #hairstyle #hairstyle you like #short hair; Do tej pory wypróbowałem wiele fryzur, ale jeśli mają to być krótkie włosy, to najlepiej nich będą naprawdę krótkie. W przeszłości miałem fryzurę „na mnicha” [buddyjskiego], i była wygodne, lubię ją.

Himchan
A1. Americano. Lubię smak kawy, ale espresso jest za mocne, więc…
A2. Jongup jest oczekiwaniem na napój. Jesteś szczęśliwy, kiedy już się go w końcu napijesz, prawda?
A3. Daehyun. Lubi jeść, więc wydaje mi się, że byłby w stanie przygotować menu, które zawierałoby te pyszne potrawy, które jada. Poza tym mogę poręczyć, że kuchnia byłaby idealnie wysprzątana, ponieważ lubi czystość, a do tego jest przyjacielski, więc pewnie dobrze dogadywałby się z klientami. Dzięki niemu to byłaby naprawdę czarująca kawiarnia, która chciałby się odwiedzić po raz kolejny. Oczywiście ja będę pierwszym klientem, żeby skontrolować smak i wrzucić jedzenie na instagram!
A4. Mój tata. Kiedy byłem mały nigdy nie byłem w stanie go pokonać w żadnych grach ani sportach, więc go podziwiałem, i myślałem sobie: „chcę wygrać”.
A5. #foodstagram #trigger #the next candidate; na początku skupiałem się głównie na krajobrazach i selkach, ale od jakiegoś czasu mam ochotę dzielić się z fanami pysznym jedzeniem, które jem. Mówi się, że chcesz się dzielić szczęściem z ludźmi, których kochasz, prawda? Właśnie tak się czułem, kiedy zacząłem, i byłem zaskoczony odzewem. Podczas pobytu w Japonii tez będę wrzucał zdjęcia, więc mam nadzieję, ze uda mi się przekazać odświeżający czar japońskiej kuchni!

Daehyun
A1. Napój z mango. Jest przepyszny, a zapach jest słodki i przyjemny. Lubię ten smak.
A2. Yongguk jest silny, jak czarna kawa, Youngjae to delikatne caramel macchiato, Jongup – mrożona herbata, a Zelo – słodkie frappe ze śmietaną na wierzchu.
A3. Jongup zawsze ma wyjątkowe pomysły, więc myślę, z dobrze dałby sobie rade z menu.
A4. Nie miałem takiego bohatera, ale jeśli chodzi o muzykę, to chce być kimś, kto może być wzorem do naśladowania dla innych.
A5. #B.A.P Attack! #the most appearances #famous cameraman; mówię na siebie „reporterJung Daehyun”, więc miałem pewne obowiązki, więc najczęściej pojawiałem się na ekranie. (śmiech) W „B.A.P Attack!” chcieliśmy pokazać ciekawskim fanom, jak wszystko wygląda „za kulisami”. Na przykład jak się wygłupiamy podczas posiłków, chodzimy na zakupy, jak jesteśmy podekscytowani przed spotkaniem z fanami , itd. itd. Jeśli chodzi o filmy to ciągle jesteśmy początkujący, ale personel ładnie to wyedytował i wskazał interesujące fragmenty. Dzięi temu byliśmy w stanie dobrze się bawić i, przede wszystkim, bardzo się ciesze, ze podobało się BABYz!

Youngjae
A1. Americano. Bo ładnie pachnie.
A2. Zelo jest lodem. Mrożony napój jest gotowy tylko z lodem.
A3. Himchan.
A4. Mój starszy brat. Kiedy na niego patrzyłem jak byłem dzieckiem, potrafił zrobić wszystko i był bardzo cool. Zawsze go naśladowałem. Nawet teraz jest dla mnie bardzo ważny, jest kimś, kto rozumie mnie najlepiej, i zawsze jest po mojej stronie. Ta możliwość polegania na nim jest nie do porównania z żadnym innym bohaterem. Kiedy zacząłem marzyc o muzycznej karierze, muzycy tez stali się moimi bohaterami. Ja tez chciałbym stać się czymś marzeniem, osobą, która sprawia, że innym serca biją szybciej.
A5.#photos #photo subject #method to enjoyment; nie wiem czy się poprawiłem, ale zwykle robię wiele zdjęć. Na początku lubiłem fotografować krajobrazy, ale dostałem obiektywy, w których ludzie i fani dobrze wyglądają, więc teraz robię dużo zdjęć reszcie zespołu. Za granica robiłem zdjęcia ludziom na ulicy. Uczenie się o muzyce było wyczerpujące, więc nie chcę ograniczać się do jednego gatunku. Dlatego tez robię zdjęcia jak mi się podoba.

Jongup
A1. Mrożona czekolada.
A2. Daehyun to ziarenka, które zostały po zalanej kawie. (śmiech) Ponieważ mają ciemny kolor.
A3. Himchan i Youngjae. Himchan dużo wie, a Youngjae jest osobą, która wkłada całe serce w swoją pracę.
A4. Moi rodzice. Ponieważ dzięki nim urodziłem się ja i moje rodzeństwo, kochają nas, oraz wychowali nas, abyśmy byli uczciwymi ludźmi. Pomagali mi znaleźć to, co chcę robić w życiu, w czym jestem dobry, i wspierali moje marzenia – fizycznie i psychicznie – tak, abym niczego nie żałował. Ponieważ jestem mrukliwy, nie potrafię dobrze wyrazić, ale szanuje moich rodziców, którzy dali mi marzenie oraz tyle miłości i wiary we mnie. Kiedy sam będę miał rodzinę, chce być jak moi rodzice.
A5. #Peter #English name # reason; bez powodu, po prostu dostałem takie imię od pastora, który wybrał je z Biblii kiedy byłem mały. Imię to coś, co dajesz po porządnym zastanowieniu się, prawda? Myślę, że moje imię było właśnie takim imieniem, więc jestem wdzięczny. Teraz, w B.A.P, nie tylko w Korei, ale i w Azji, Ameryce, Europie i wszędzie indziej, moje imię to „Moon Jongup”, więc jestem wdzięczny, również za to, że nie jest to angielskie imię.

Zelo
A1. Jem kanapki, ale nie zamawiam żadnych napojów.
A2. Himchan jest Americano. Może wydawać się zimny i humorzasty, ale w gruncie rzeczy jest bardzo miły i dba o nas. Jest radosny, łatwo się z nim dogadać i wszyscy go kochają. Pasuje do obrazu Americano: „jak już spróbujesz, nie będzisz chciał niczego innego.
A3. Za menu byłby odpowiedzialny Himchan. Ma świetny zmysł estetyczny, więc myślę, że byłby w stanie przygotować coś, co dobrze będzie wyglądać. Managerem byłby Yongguk. Potroiłby pokierować kawiarnią, tak jak robi to z B.A.P. Brałby pod uwagę klientów i stworzył czarujące miejsce. Kawiarnia prowadzona przez tą dwójkę… Nie sądzicie, ze to do nich pasuje?
A4. Moja mama, która mnie wspierała, i dizęki temu mogłem odnieść sukces. Jest moim bohaterem od bardzo dawna.
A5. #B.A.P Attack! #camera angle #fixation; jestem typem osoby, która ekscytuje się nowymi rzeczami, i rzeczami, które nie są interesujące dla innych, więc zawsze chcę zrobić coś innego na selkach czy podczas sesji zdjęciowych. W „B.A.P Attack!” robiłem takie rzeczy jak przyczepianie kamery do mojego plecaka, żeby wypróbować nowe kąty ujęcia. Gdybyśmy mieli robić drugi sezon, chciałbym spróbować czegoś jeszcze bardziej nietypowego!

 

Rankingi B.A.P

Ze słów „Excuse Me”…
Q1. „Ekskluzywny”: kto nie ma rzeczy z „limitowanej edycji”?

DH: Ok, ujawnijmy to.
YJ:
Oh, myślałem, że wskażemy Yongguka, ale wygląda na to, że głosy są podzielone. Yongguk trzy, a Himchan, Zelo i Daehyun – po jednym.
HC: Yongguk ma manie kolekcjonowania. Rzeczy związane z modą, oraz inne. No i jest tez Zelo. Reszta jest mniej-więcej taka sama.
YG: Mmm. Ja tez wybieram Zelo… Tak w ogóle, to czemu tak to skomentowałeś, podczas gdy sam napisałeś swoje imię? (śmiech)
JU: A co ze mnę i Youngjae? Nie mamy żadnych głosów.
ZL: kamień, papier, nożyce? (śmiech)
DH: Gotowi… Youngje Wygrywa!

Wyniki
1: Yongguk
2: Zelo
3: Daehyun & Himchan
5: Youngjae
6: Jongup

Ze słów „Coffee Shop”…
Q2. Który z członków najlepiej wyglądałby w kawiarni?

YJ: Himchan i Youngjae dostają po dwa głosy, Yongguk i Deahyun – po jednym.
HC: Gdybym napisał siebie, byłbym pierwszy!
YG: No cóż, Youngjae i Himchan często piją kawę.
YJ: Mam MacBooka, który jest niezbędny, żeby dobrze wyglądac w kawiarni, więc to oczywiste, że jestem pierwszy!
DH: Co…? (śmiech) No cóż, niezależni od tego, powiedzmy że ja i Yongguk jesteśmy trzeci, a najmłodsi: ostatni.

Wyniki
1: Himchan & Youngjae
3: Yongguk & Daehyun
5: Jongup & Zelo

Ze słów „Zero”…
Q3. „zupełnie jak Superman, nie, Batman”: który z was jest najbardziej jak superbohater?

Wszyscy: Jongup!
DH: Jest zdrowy, ma wysportowane ciało, i nigdy się nie męczy.
HC: I nawet kiedy jest chory nie bierze lekarstw.
YG: Aczkolwiek nie bierze też suplementów ani nie je zdrowej żywności.
JU: Ale jem często. Jest mnóstwo rzeczy, które chce zjeść.
ZL: Napędzają go hamburgery. Nawet jeśli to niezdrowe jedzenie.
JU: Ale tam jest mięso, a więc i proteiny.
YJ: Zelo jest na drugim miejscu. Bo jest wysoki. (śmiech) Ponieważ jest młody, ma mnóstwo energii.
DH: Reszta to zwykli ludzie, którzy są ratowani przez super-maknae. (śmiech)

Wyniki
1: Jongup
2: Zelo
3: Yongguk, Daehyun & Youngjae
6: Himchan

Ze słów „Zero”…
Q4. „Dopóki znamy nasze łamiące zasady limity, jesteśmy wolnymi motylami”: który z was jest najbardziej „wolnym motylem”?

HC: Jongup jest niesamowity, prawda? Spi kiedy chce, je kiedy chce – życie według własnych zasad. Nie ma żadnych zasad!
JU: Himchan pasuje do wyrażenia „motyl”.
ZL: Zazdroszczę, że mogą swobodnie chodzić, gdzie chcą.
YJ: Zelo jest ograniczany przez wiek, rozumiecie.
YG: To nie tak, że mam zasady, ale Daehyun jest bardzo poprawny, więc jestem ostatni.
JU: To miłe, że Daehyun jest czwarty.
DH: Czemu? (śmiech) W odróżnieniu do Jongupa ja zyję w zgodzie z regułami!
HC: No proszę, dzikie słowa wolnej osoby!

Wyniki
1: Jongup
2: Zelo
3: Himchan
4: Daehyun
5: Yongguk & Youngjae

 

©jp-en: cassie_babyz | en-pl: Alex @ bappoland.wordpress.com

©blog.naver.com/mevannim / B.A.P ALTA

Skomentuj

