[WYWIAD] „To boli, ponieważ to młodość (靑春)” – B.A.P dla star1

Kiedy są na scenie mają szorstkie miny smutnych mężczyzn, ale tylko kiedy z niej zejdą i zbiorą razem są radosnymi żartownisiami. Mogą mieć jasne, promienne uśmiechy jak mali chłopcy, ale wszyscy są dojrzali wewnętrznie. Po szansie na zreflektowanie się i przemyślenie ich pasji do muzyki oraz miłości do fanów podczas ciężkich czasów, teraz ponownie mogą stanąć na scenie, za którą tak tęsknili i to co teraz im pozostało, to pójście naprzód z siłą i pewnością siebie. Szczery wywiad z B.A.P, którzy są w samym środku swojej wspaniałej młodości, sprawi, że będziecie chcieli jeszcze bardziej w nich wierzyć i ich chronić.

Powróciliście po roku i dziewięciu miesiącach od wydania waszego pierwszego pełnego albumu „First Sensibility” lutego rok temu, z waszym własnoręcznie robionym czwartym albumem „MATRIX”. Jakie historie chcieliście opowiedzieć?

YONGGUK: To album, za którego produkcję wziąłem odpowiedzialność, ale nie czułem, że sukces lub porażka tego albumu leży w moich rękach. Więc to nie był kłopot. Jeśli to ma jakieś znaczenie, to takie, że album zawiera historię z młodości B.A.P
YOUNGJAE: Przedstawiliśmy koncept młodości w jednym jedynym stylu B.A.P. Włożyliśmy w to nasze doświadczenia z muzyką, którą wiemy jak najlepiej wykonywać. Osobiście polubiłem ten album.
ZELO: Jestem bardziej usatysfakcjonowany z tego albumu, bo dobrze zmieszał nasze historie.

 Zaraz po wydaniu go, osiągnęliście trzecie miejsce na zestawieniu Billboard Word Album i dwie nagrody w dwa tygodnie w programach muzycznych. Wasza przerwa blednie w zestawieniu z wynikami.

YONGGUK: Szczerze mówiąc ten album nie był wyprodukowany dla nagród lub rankingów. Wszystkie nasze albumy nie są, a ten tym bardziej. Odwrotnie do naszych przewidywań, byliśmy wdzięczni i zaskoczeni, kiedy otrzymaliśmy tak dobre nagrody. To dzięki naszym fanom, którzy na nas tak długo czekali, byliśmy w stanie je otrzymać i myślimy o tym, jak o chłoście, żeby tworzyć od teraz lepszą muzykę.
HIMCHAN: Wygranie pierwszego miejsca nie czyni cię lepszym piosenkarzem. Za naszą największą siłę uważaliśmy to, że nasz zespół ma swój własny kolor, więc nie byliśmy zachłanni na 1 miejsce. Nie jestem osobą, która przykłada jakąś uwagę do rankingów, ale dzięki temu poczuliśmy prawdziwą wdzięczność za miłość naszych fanów. Przyjęliśmy to tak, jakby mówili nam, żeby przezwyciężyć naszą przerwę i ciężko pracować dla muzyki.

 Niechętnie odpoczywaliście przez długi czas. Czy mieliście jakieś lęki, że fani was opuszczą, albo że zostaniecie kompletnie zapomnieni przez publikę przez ten czas?

YONGGUK: Jesteśmy ludźmi tworzącymi muzykę, więc zawsze mieliśmy tą świadomość, że jeśli nasza muzyka będzie dobra, to znajdą się ludzie, którzy znowu ją polubią. Wierzę, że nasi fani chcą, abyśmy tworzyli muzykę, która nam odpowiada i jeśli będziemy ciężko pracować, to będą tego dobre skutki. Wszyscy nasi fani są wyjątkowi i nie jestem przejęty ich liczbą.
DAEHYUN: Po ponownym spotkaniu razem, stosunki między członkami a fanami stały się bardziej czułe.
JONGUP: Mimo, że rozpoznawalność jest ważna. szczerze mówiąc nie martwiłem się byciem zapomnianym, ponieważ zawsze mogliśmy pokazać dobry wizerunek od nowa.

Czy dobrze rozwiązaliście konflikt z waszą wytwórnią, TS Entertainment?

YONGGUK: Dużo rozmawialiśmy. Zrozumiałem, jak ważna jest komunikacja. Ponieważ byliśmy w stanie rozwiązać to nieporozumienie, otrzymaliśmy też możliwość wydania albumu.
HIMCHAN: To był najcięższy okres, jaki przeżyłem w ciągu mojej dwudziestki. Myślę, że nie będę w stanie zapomnieć tego jeszcze przez długi czas, ale i że dzięki tym bolesnym przeżyciom będę w stanie znieść wszystko co napotkam od teraz, jeśli pilnie zajmę się muzyką. Szczerze mówiąc, nie chciałem aby młodsi członkowie również znosili tak ciężkie problemy. Myślę, że Yongguk się ze mną zgadza. Nawet jeśli byliśmy zmęczeni, to tylko my (himchan&yongguk) chcieliśmy być zmęczeni. Przepraszamy ich i chcemy nadal kontynuować tworzyć lepszą muzykę z nimi.
DAEHYUN: W procesie godzenia się i zbierania razem, rola lidera Bang Yongguka hyung i Himchana hyung była naprawdę ogromna. Naprawdę dobrze zajmowali się przechodzącymi przez trudności nami. Chciałbym jeszcze raz powiedzieć, że jestem im wdzięczny.
YOUNGJAE: Hyungowie dużo przeszli. Uporządkowywali problemy własnymi siłami. Co do wytwórni, aby się z nimi porozumieć, pierwsi zapukali w drzwi, dokonali kompromisów i wykazali się naprawdę ogromnym namysłem.
ZELO: Ostatni rok to czas, który naprawdę ciężko zapomnieć. Mimo, że ludzie dookoła nas mówią, że to raczej dobra rzecz przejść przez tyle trudności w tak młodym wieku, to było naprawdę ciężkie, ponieważ były problemy i nasza przerwa wydłużała się. Jestem wdzięczny starszym braciom, którzy dobrze nas poprowadzili.

Jak każdy z was spędził waszą przerwę? Jest powiedzenie, że jeśli są jakieś zmiany to dojrzewasz na tyle, ile bólu doświadczyłeś.

YONGGUK: Mimo, że spotykaliśmy się systematycznie podczas przerwy, relacje członków wzmocniły się przy przygotowaniach do powrotu. Nasze serca zawsze były pełne wdzięczności dla fanów, ale teraz to jeszcze większa wdzięczność. (T/N Yongguk użył tu japońskiego zwrotu „plus alfa” co znaczy „poziom wyżej/jeszcze bardziej”^^). Chociaż jestem nieśmiały, to staram się pokazać więcej podzięk płynącej z mojego serca i umysłu. haha
HIMCHAN: Dobrze wypocząłem. Wróciłem do domu i trenowałem po trzymiesięcznym wypoczynku w Nowym Jorku. Dużo widziałem i dużo się nauczyłem więc mój pogląd na świat się poszerzył.
DAEHYUN: Powodem dla którego nie mogłem pozostawić muzyki nawet podczas przerwy byli członkowie i fani. Pierwszy raz to mówię, ale szczerze mówiąc, bałem się stać na scenie sam. Byłem w stanie to przezwyciężyć przez ciągłe występy na ulicach mojego rodzinnego miasta Busanu, czy dzielnicy Sincheon w Seulu.
YOUNGJAE: Spędziłem czas z rodziną podczas odpoczynku w domu. Wynająłem również prywatną salę na treningi i ćwiczyłem. Ponieważ członkowie to ludzie, z którymi spędziłem dużo czasu, nawet podczas przerwy okazjonalnie spotykaliśmy się i razem piliśmy.
JONGUP: Było dużo rzeczy, których chciałem spróbować podczas naszej przerwy, ale myślę, że nie zrobiłem dużo. Haha. Odpoczywałem z myślą, że wypoczynek to też ćwiczenia, moje marzenie o muzyce zawsze było ze mną.
ZELO: Poleciałem do Kanady uczyć się o muzyce. Powróciłem rozumiejąc o wiele więcej.

 

I nareszcie, wiadomość do fanów, którzy długo na was czekali.

YONGGUK: Chcę stać się pewnym siebie artystą, który może wam się odpłacić dobrą muzyką za wasze długie oczekiwanie. Jeśli będziecie tego oczekiwać, to my będziemy ciężko pracować, aby zmienić wasze oczekiwania w zachwyt. Kocham was.
HIMCHAN: To nie tak, że nie było nas tylko przez miesiąc lub dwa, więc to czekanie mogło was zmęczyć, ale mimo tego, do fanów, którzy czekali na nas z tą samą, niezmienną miłością – dziękuję. Myślę, że nasz prawdziwy początek jest właśnie teraz, zamiast łatwego pośpiechu do robienia rzeczy i równie szybkiego stawania się zapominanymi, staniemy się grupą, która się wszystkim dokładnie zajmuje, nawet jeśli niesie to za sobą opóźnienie.
DAEHYUN: Nawet jeśli zapomnieliście lub na jakiś czas opuściliście B.A.P, to nieważne. Znowu jesteście z nami i w przyszłości pokażemy wam się z jeszcze lepszej strony, więc wierzę, że naturalnie do nas powrócicie. Idąc przed siebie, czekam żeby się z wami spotkać nie tylko na scenie, ale też poprzez seriale, programy rozrywkowe i inne różne wyzwania.
YOUNGJAE: Przykro mi, ponieważ myślę, że przez nas nasi fani musieli zbyt dużo cierpieć. Dziękuję wam za czekanie, odpłacimy wam się ciężką pracą, aby stać się B.A.P dobrze radzącymi sobie na każdej płaszczyźnie. Nie tylko dobrze wychodzi nam mocna muzyka, więc nadal mamy wam wiele do pokazania.
JONGUP: Nie mam osobowości, dzięki której dobrze wyrażam siebie, ale definitywnie chciałbym wam okazać swoją wdzięczność. Będziemy ciężko pracować, aby stworzyć z wami więcej wspomnień, które staną się dla nas cenne, kiedy będziemy się starzeć.
ZELO: Naprawdę za wami tęskniłem. Za rok będziemy organizować koncerty, które bardzo lubimy i będziemy pokazywać wam dobre występy, więc przyjdźcie. Mam nadzieję, że będziemy mogli się tam porozumiewać.


 

(BANG YONGGUK)
Poprzez twoje datki na UNICEF i tym podobne, jesteś znany jako “Ideal-dol” albo ktoś, kto ma wkład do wielu dotacji. Po debiucie „1004” i pierwszej wygranej, poprzez znajomości z organizacjami opieki społecznej, razem z fanami wziąłeś udział w wolontariacie; czy zazwyczaj jesteś zainteresowany darowiznami?

Szczerze mówiąc, może to ja to zacząłem, ale teraz to ja uczę się więcej od fanów. Mówi się, że najtrudniej jest zacząć, ale mi wydaje się, że trudniej niż zaczynać jest coś kontynuować. Podczas przerwy, nie byłem w stanie odwiedzić miejsca, w których normalnie pomagałem, ale fani tam byli, wracali i najpierw opowiadali mi o nowościach stamtąd. Widząc tą stronę fanów, zacząłem ich szanować jeszcze bardziej. Teraz, kiedy znowu zaczęliśmy promocje, razem z członkami i z fanami, chciałbym robić więcej dobrych rzeczy razem.

(HIMCHAN)
Po waszym powrocie, wziąłeś udział w programach muzycznych jako specjalny MC (prowadzący). Wbrew Twojemu eleganckiemu wizerunkowi, wiadome jest, że ciągle komunikujesz się z fanami poprzez portale społecznościowe. Czy twoja umiejętność rozmawiania to coś, z czym się urodziłeś?

To było szalone, bycie MC po tak długim czasie, ale myślę, że skończyłem to bez większych problemów. W dodatku, bardziej niż bycie dobrym w komunikowaniu się, po prostu mówię fanom, co przyjdzie mi na myśl. Jeśli spojrzysz na to z tej strony, pośród członków to ja wydaję się tym, który najlepiej mówi, ale tak naprawdę jestem typem, który trochę żałuje tego co powiedział. Haha. Więc obiecuje sobie, że będę bardziej uważny

(DAEHYUN)
W listopadzie pojawiłeś się w MBC <Sunday Night – King of Masked Singers> jako Hitmaker Freshman i miałeś szanse znowu pokazać swoje umiejętności głównego wokalisty. Jakie było znaczenie twoich łez od razu po występie?

Było w nich wiele różnych znaczeń. Było tam szczęście, że mogłem znowu po roku stanąć na scenie; moja konkursowa piosenka, „Empty Glass” to piosenka, którą śpiewałem myśląc o moim tacie, więc łzy same pojawiły się, zanim to zauważyłem. Po emisji programu, zadzwoniłem do taty, ale on był wtedy bardzo pijany. Podekscytowanym głosem powiedział: „Dzięki mojemu synowi mam powód żeby pić alkohol z przyjaciółmi”. Przez błąd w zapowiedzi, było też trochę żalu, ale ponieważ mogłem pokazać tacie jego syna, ponownie stojącego na scenie, było to dla mnie naprawdę znaczące.

(YOUNGJAE)
Pewnie to dzięki ciągłym ćwiczeniom, ale twój czarujący ton głosu jest taki sam jak zwykle. Jak wyglądał proces ponownego przyzwyczajania się do sceny i dążenia do harmonii z Daehyunem?

Daehyun i ja mamy kompletnie inne głosy i bierzemy udział w innych praktykach muzycznych, więc harmonizacja z nim przyniosła pewne lekkie trudności. Poprzez ciągłe ćwiczenia, idzie nam to coraz lepiej. Czuje się pewnie, ponieważ czuje się, jakbyśmy mogli mieć na siebie wzajemny wpływ i prowadzić w pozytywnym kierunku razem.

(JONGUP)
Bezpośrednio wziąłeś udział w choreografii do piosenki hitu “Young, Wild and Free” z Zelo. To pewnie było problematyczne.

Oczywiście, czułem dużo odpowiedzialności. Razem z Zelo zrobiliśmy choreografię, a zanim ją skończyliśmy, pomieszaliśmy ją z choreografia naszego dyrektora tanecznego i choreografami zza granicy. Gdybym zajmował się tym sam, to pewnie byłby ogromny kłopot, ale ponieważ zrobiliśmy to wszyscy razem, mogłem przekazać wszystko w sposób o jakim myślałem.

(ZELO)
Powiedz trochę o swoich trudnościach jako najmłodszy.

Ponieważ jestem najmłodszy, bardziej się mną zajmują. Jednakże, przez to że moja grupa krwi to A, nie pokazuję tego, ale mam skłonności do bycia bardziej ostrożnym. W wywiadach grupowych, nie potrafię zbyt dobrze mówić, ale kiedy jestem sam, wychodzi mi to. Mimo, że nie mam do powiedzenia dużo, to idzie mi to całkiem gładko. Haha. Czasami sam się dąsam, ponieważ jestem nieśmiały.

Szczerze mówiąc, myślałem, że sesja z B.A.P nie będzie się niczym różniła od innych idoli. Do pierwszej sesji i kontaktu z nimi, myślałem, że to kolejna, zwykła sesja zdjęciowa. Jednakże, kiedy patrzałem na nich poprzez ich pierwsze i drugie zdjęcia, to było naprawdę wzruszające. Dawanie pizzy zamówionej na lunch najpierw pracownikom, staranie się bez narzekania, mimo bycia proszonym do robienia nieracjonalnych pozycji, uśmiechanie się i poprawianie atmosfery, kiedy byli proszeni o powtórki; to wszystko ludzkie zachowania, które niełatwo zobaczyć na sesji zdjęciowej. Grupa, nie pozostawiająca żadnego członka samego, sprawiająca, że edytor czuje się wdzięczny, jest prawdopodobnie taką pierwszą i ostatnią. To dlatego są piękni. Są kochani. Ja też powinienem stać się BABY.

Tłumaczenie: nicole, woojung, tima & sojeong @ baptrans | Olka @ bappoland.wordpress.com
screencap cr: Viet Nga Tran & Memory Lane @.20120127net

Skomentuj

